Sider

søndag den 10. juni 2012

Hæklet sut

Hæklet sut  

Der skal bruges bomuldsgarn, hæklenål 2 ½ - 3 og en gardinring af plast, på ca. 3 cm. Min erfaring er at det er bedst at hækle selve sutten med nål nr. 2½, hvis man hækler løst.   

Sutten:Hækl 4 lm med råhvidt/gult garn, og saml til en ring med 1 km.
1.række: Hækl 8 hstm i ringen.
2. række: Fortsæt med hstm og tag 1 m ud i hver anden m  = 12 m.
3 række: Hstm. I alle m og afslut med 1 km
4. række: *1 hstm, 1 indt. (Slå om til en hstgm. i næste maske og igen i næste m, nu trækkes gennem de første 3 m, og herefter alle 3 m på nålen på en gnag* = 8 hstm.
5. rækker: Stgm i alle m, afslut med 1 km
6. række: Fm i alle m og afslut med 1 km, bryd garnet og luk af.    

Suttepladen:Med råhvidt/gult garn hækles 4 lm, der samles i med 1 km. til en ring. 
1. række: Der hækles 10 hstm i ringen.
2. række: Med ny farve hækles der 2 hstm i hver m.
3. række: 3 lm, spring 1 m over, 2 hstm i næste maske, * 1 lm, spring 1 m over, 2 hstm i næste maske* - gentag fra * til * og afslut med 1 km.
4. række: *1 hstm over de 2 hstm, 2 hstm. i hullet.* - gentag fra * til * og afslut  med 1 km i sidste maske. Bryd garnet og luk af. Omkring gardinringen hækles fm. Sutten monteres med fyld og sys på suttepladen. Ringen sys fast.  








2 kommentarer:

  1. Hvor er den sød <3 - sådan en tror jeg at jeg vil prøve at lave, selvom jeg aldrig hækler - men jeg skal til barnedåb i næste uge, og den ville være sød at have med :-)

    SvarSlet
  2. håber da den bringer lykke :)

    SvarSlet